Are you all alone miss? No husband? - Reisverslag uit Soerabaja, Indonesië van Nadine Hoogen - WaarBenJij.nu Are you all alone miss? No husband? - Reisverslag uit Soerabaja, Indonesië van Nadine Hoogen - WaarBenJij.nu

Are you all alone miss? No husband?

Blijf op de hoogte en volg Nadine

13 Februari 2014 | Indonesië, Soerabaja

Hi allemaal,

Het is alweer even geleden dat ik iets heb geschreven, maar ik ben momenteel in Surabaya op de trein aan het wachten en ik dacht... waarom ook niet?

Afscheid in Nieuw zeeland ging prima, ook al ga ik iedereen daar wel erg missen. Mijn ouders zijn in januari overgekomen en met z'n drieën zijn we met een campervan door Nieuw Zeeland getrokken. Superleuk! Superveel gezien, maar die verhalen moet ik voor een andere keer bewaren want ik zit nu al weer een tijdje in een ander land.

Ik ben begonnen in Denpasar, Bali. Was erg mooi, maar zooo druk! Overal mensen met bikini's (vooral Amerikanen) en het was niet helemaal mijn stad. Ik ben de volgende dag zo snel mogelijk naar Ubud gegaan. Veel leuker! In Ubud een fiets gehuurd en door de rijstvelden gereden. Verder een beetje gegeten en gedronken en een mooie tempel gezien.

Daarna door naar Tiratangga. Daar was een groot waterpaleis en deze keer met tourguide een tour gemaakt. Hij heette Ketut en was superaardig. We zijn door alle rijstvelden gelopen en (alsof hij het wist) door verschillende fruitplantages. Nu heb ik dus een kleine fetisj voor fruit dat aan bomen groeit. Ik weet het, het klinkt raar, maar hoe vaak zie je je fruit nu eigenlijk aan de bomen groeien? Waar wij vandaan komen ligt het altijd al in de schappen en van sommige fruit en groenten weet ik niet eens of het aan een bosje of een boompje hangt. Ik raak dus vreemd enthousiast van bomen met fruit eraan en ik kon in dit geval mijn lol op! Ananassen, mango's, kokosnoten, bananen, papaya en ga zo maar door. Zelfs mijn favoriet, de cacoaboom kwam aan bod XD. Toen we over de rijstvelden terug liepen ging ik alleen helaas door mijn enkel. Ketut zag dat ik niet kon lopen, beval me te gaan zitten en gaf me, jaja, midden in het rijstveld een massage. We zijn nu getrouwd... (grapje) Het ging daarna beter, maar helaas (we zijn nu 10 dagen verder) is de enkel nog steeds dik... En geen Ketut meer om hem te masseren. Ach nou ja, als dat alles is...

Daarna door naar Permuteran waar ik ben gaan duiken. Was leuk! Zeker de tweede dag heb ik me vermaakt met een Deen en een Engelsman die samen op reis waren. Ze zaten iets dichter tegen mijn niveau aan (de Deen was beter, de Engelsman minder) maar we konden goed en lang duiken. De Engelsman bleef vragen of ik misschien kieuwen had omdat mijn luchtgebruik een stuk beter was dan het zijne. Voelde me gevleid natuurlijk, anders zou ik het niet herhalen op een website haha.

Wat me wel opvalt is dat veel mensen hier samen reizen. Als ik aankom bij een hotel kijken ze me aan, gluren ze achter me, kijken een tikkeltje bezorgd en vragen: 'Are you alone miss?' Als ik dan bevestigend antwoord, kijken ze nog een keer achter me (alsof ik een grapje maak) kijken me nog een keer aan en zeggen: 'So, no husband?' Je zou er bijna weer een trouwring van gaan kopen, maar nu om de omgekeerde reden dan in Afrika. (geen lust, maar medelijden). 1 vrouw noemde me superwoman, wat dan wel weer lief was.

Na Permuteran ben ik naar Java gegaan. De mensen zijn hier anders en de hotels van mindere kwaliteit. Ik heb alweer kennis kunnen maken met mijn grote vriend de kakkerlak en heb in 1 hotel ook ratten zien rondlopen. Niets wat we niet aankunnen gelukkig, ik vroeg me al af waarom ik een kat meekreeg bij de receptie...

Vervolgens de Bromo vulkaan bezocht die erg mooi was. Samen met een Pools koppel lol gehad over de wc's en ik kan iedereen gerust meedelen dat ik nu eindelijk kan hurken zonder om te vallen. (Hylke en Karin weten wel wat ik bedoel). Een talent dat erg goed van pas komt bij alle wc's op Java en waar ik blij gebruik van ga maken in India.

Vandaag in Surabaya rond gereden met Aan, een Indonesiër die in Maastricht heeft gewoond. Heeft me van alles laten zien, waaronder de markt en de sigarettenfabriek. Want, iedereen hier rookt. Het is nogal een verschil met Nieuw Zeeland waar de pakjes niet eens zichtbaar in de winkels mogen staan. Hier hebben ze zelfs grote billboards met reclame voor Marlboro. Beetje bijzonder...

En dat is het even, ik ga geen beloftes doen voor de toekomst en ik heb ontdekt dat facebook foto's makkelijker laadt dan waarbenjij.nu
Voor foto's dus ff op facebook kijken :)

Dikke kus Nadine

  • 13 Februari 2014 - 09:03

    Myrte:

    Leuk verhaal om weer te lezen Nadine! En serieus, kreeg je echt een kat mee naar je kamer?!!! aahahaha

  • 13 Februari 2014 - 09:34

    Hylke:

    Hahahaha gekkerd! Wat een leuk verhaal! Have fun en doe voorzichtig meis! Xx

  • 13 Februari 2014 - 15:48

    José:

    Heerlijk lief!!! :D
    Wauw.. en idd, een kat?! Humor! Gelukkig niet allergisch.. ;)
    Erg mooie profielfoto trouwens! :D
    Meid, geniet.. En sterkte zonder husband.. Ik kom je van de zomer versterken! :D
    Dikke dikke kus!!

  • 13 Februari 2014 - 17:42

    Nadine Van Den Hoogen:

    hahaha, ja de kat was geen verzinsel. Ik moest er wel om lachen. Ik had er niet zoveel vertrouwen in want volgens mij had ie het op een akkoordje gegooid met de ratten... Lag gewoon in de hoek te slapen en stond alleen op als ik iets te eten uit m'n tas pakte... We konden het verder wel prima met elkaar vinden, Scruffles en ik... ;)
    @Jose, jaaa! heb dr zin in! Gaat helemaal toppie worden chick!

  • 14 Februari 2014 - 09:51

    Irene:

    Ha Nadine, dat klinkt goed allemaal!! Op Java vond ik de Kawah Ijen (ook een vulkaan) een enorme aanrader. Geniet ervan!!! Ik vind die kat trouwens wel geniaal, haha

  • 14 Februari 2014 - 10:03

    Nadine:

    Hej Irene, Ja wilde eerst ook naar Ijen, maar is er niet meer van gekomen. Nu met de vulkaanuitbarsting wordt het ook wat moeilijker omdat het in het oosten ligt... Zal em dus niet meer worden, maar Bromo was ook gaaf!

  • 15 Februari 2014 - 07:53

    Ellen:

    Hoi!!

    Het is zeker lang geleden dat ik een verhaal van je gelezen heb! waarschijnlijk is mijn afstuderen ook een goede reden geweest.. het was zelf zo erg dat ik even dacht dat ik spam had, toen ik las: are you alone miss?
    Wat leuk om van je te horen en je berichten te lezen! Ik vind ze mooi geschreven, heel beeldend en helder. Ook heel grappig.
    Heel veel plezier en ik lees volgende keer heel graag meer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nadine

Actief sinds 09 Juli 2010
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 13980

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 18 Augustus 2014

Rondreis Azie

12 Maart 2013 - 01 Februari 2013

Nieuw Zeeland

09 Februari 2011 - 24 Juli 2011

Stage Ghana

Landen bezocht: