Whoppa, vacation has come! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Nadine Hoogen - WaarBenJij.nu Whoppa, vacation has come! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Nadine Hoogen - WaarBenJij.nu

Whoppa, vacation has come!

Blijf op de hoogte en volg Nadine

25 Juli 2013 | Nieuw Zeeland, Christchurch

De titel gaf het al weg en eigenlijk is hij al bijna weer voorbij, maar de vakantie is dan toch eindelijk gekomen!!!

Ik had twee weken vakantie (ben nu al aan het einde van de tweede week) en de eerste week heb ik vooral besteed aan rondreizen. Zoals jullie misschien wisten had ik helaas nog niet zoveel gezien van Nieuw Zeeland en ook al zijn de kiwi's in Christchurch erg optimitisch over de opbouw van hun stad, vind ik het soms best deprimerend om in een stad te wonen die lijkt op een oorlogsgebied in ruste.... Het was dus tijd om de rest eens te zien :)

Op maandag de boel even geregeld (hostels enzo, het is immers schoolvakantie dus die zooi moet van tevoren geboekt worden) en een leuke flexibele buspas gevonden waarmee ik voor niet teveel geld het zuidereiland kon ontdekken. Dinsdagochtend heel vroeg opgestaan (lees: 3 wekkers en een hoop gehaast) en op tijd bij de busstop aangekomen. Helaas was het vroeg en zag ik niet dat de busstop tijdelijk buiten gebruik was (bleek later een enorm bord te staan, recht voor mijn neus) dus ik zag de bus zo aan me voorbij rijden op weg naar de temporary busstop. Op de fiets naar het treinstation dus...

Daar heb ik de tranzalphine gepakt die, zoals de naam al doet vermoeden, door de alpen gaat. Door alle sneeuw die hier is gevallen een prachtige tocht. De tranzalphine is echt een toeristending, maar dat is juist leuk want daar hebben ze ook op ingespeeld. Zo is er audiocommentaar en de ze hebben een speciale wagon zonder ramen zodat je mooie foto's kan maken met je dikke jas aan.
Met de tranzalphine een tussenstop gemaakt op Arthurs pass waar ik een nachtje geslapen heb. Je kunt daar hele mooie wandeltochten maken langs gebieden met rare namen zoals 'dissapointment mountain' tot 'devils punchbowl'. (Er is niet zoveel goud gevonden in dit gebied als ze hadden verwacht in het begin van de 20ste eeuw, vandaar de namen). De volgende dag door naar Greymouth waar ik de familie heb ontmoet met wie ik les op afstand ga doen. Twee hele leuke kinderen die geweldig Nederlands spreken. Samen met hun moeder hebben ze me Shantytown laten zien, een nagemaakt goudmijn stadje. Ik heb me ontzettend vermaakt, de familie beter leren kennen en hun niveau van Nederlands kunnen peilen.

Vervolgens door naar Fox glacier, waar ik een dagtocht over de gletsjer heb gemaakt. Dat was veruit het hoogtepunt van de vakantie. met pinnen onder je schoenen de hele dag op de gletsjer gezocht naar spleten en grotten waar we onszelf in konden wurmen. De tourguides hakten trappen uit het ijs zodat we konden lopen, maar het bleef uitkijken waar je stapte. Het was echt een prachtige dag en we zijn zeker 6 uur aan het wandelen geweest. Ik hoef jullie niet te vertellen dat ik de volgende dag niet meer kon lopen... 's Avonds sliep ik op de kamer met een meisje uit Wales die voorstelde dat we samen naar Wanaka zouden rijden. Snel op het internet wat dingen omgeboekt en het was geregeld.

De hele tijd in de vakantie sliep ik in dorms wat, voor de mensen die mij goed kennen, nog wel eens voor leuke verhalen kan zorgen. Ik kan met zekerheid zeggen dat ik me aardig goed heb gehouden tijdens mijn slaap. Alleen in fox op de kamer met het meisje uit Wales heb ik wat rondgelopen (waar zij niets van merkte) en werd ik op een gegeven moment wakker omdat ik midden in de slaapkamer haar backpack stond te kalmeren. (het ding was overstuur, ik kan er ook niets aan doen) Samen hartelijk om gelachen en weer naar bed gegaan.

Door naar Wanaka waar je blijkbaar nog meer kon wandelen. Dat was ik ondertussen een beetje beu dus ik heb gewoon lekker rond het meer gelopen en een boekje gelezen. De laatste stop was Queenstown. Queenstown is een ontzettende leuke stad waar je van alles kan doen dat met outdoor te maken heeft. bungyjumpen, skydiven, skieen noem het maar op! Dat maakt het helaas ook een dure stad. Ik heb er rondgelopen en ben met een gondola naar een uitkijkpunt gegaan maar de coole dingen moeten even wachten tot later in het jaar (het was of bungyjumpen of huur betalen) Ik weet in ieder geval waar ik voor spaar voor komende vakantie XD
Maandag weer terug naar Christchurch gereisd en toen ik daar aankwam geprobeerd de bus te pakken. Helaas weer hetzelfde probleem als de vorige keer, maar deze keer niet mijn schuld. 5 busstops in mijn buurt waren opgeheven en de temporary busstops 'were nowhere to be found' Na een uur rondlopen 3 bussen voorbij zien komen zonder te weten waar die temporary stops waren, heb ik Kate gebeld en die is me op komen halen.

De tweede week stond meer in het teken van relaxen, dus vandaag ben ik nog met Myrinne naar Hanmer gereden. Daar hebben ze natuurlijke hotsprings waar we de hele dag heerlijk in hebben gelegen. Wat een leven! Ik ga het hier weer bij laten, ik zal deze keer wat foto's toevoegen om het wat sprekender te maken.

Groetjes Nadine


  • 25 Juli 2013 - 17:44

    Myrte:

    Heerlijk verhaal om te lezen Nadine, fijn om te lezen en zien dat je het zo goed naar je zin hebt!
    Ik blijf nog maar een maandje, en dan is mijn anvontuur alweer voorbij!
    Kusjes uit Zweden!

  • 26 Juli 2013 - 10:07

    Ellen Kooijman:

    Naaa Nadine!(zoals ze in Ghana zouden zeggen?)

    Yes weer een verhaal! Dat was veel te lang geleden hoor! Hou ons op de hoogte want je verhalen zijn zo leuk om te lezen en de foto`s prachtig om te zien. Maar wat me moeilijk lijkt is lesgeven op afstand? Via skype of beeldmateriaal dat je opstuurt? Je bent vast een geweldig zorgzame docent;helemaal als ik lees dat je zelfs in je slaap een backpack geruststelt. Ik zou de kennis aan mijn kinderen vanaf elke afstand toevertrouwen aan juf Nadine.
    Je vakantie klinkt sprookjesachtig; uitgehakte trappen en foto`s waarop jij als een kabouter met puntmuts uit een gletsjer lijkt te stappen. Koeien die er rebelse regels op nahouden en stokoude stoelen in Shantytown: wat een prachtige herinneringen zul je hieraan overhouden! Geniet enjoy en veel plezier!

    Groetjes van Ellen

  • 01 Augustus 2013 - 00:48

    Sjoske:

    Wauw Nadine...!!! Wat een verhaal en wat een foto's!!! Heerlijk om te lezen en te zien! :)
    En wat een reactie van Ellen...! :D Leuk dat zij ook meeleest!
    Maar idd, ik ben ook nieuwsgierig geworden naar het les geven op afstand!
    We gaan snel weer bellen want we hebben elkaar vast weer vanalles te vertellen! :)
    Kus kus kus kus KUS!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

Nadine

Actief sinds 09 Juli 2010
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 13998

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 18 Augustus 2014

Rondreis Azie

12 Maart 2013 - 01 Februari 2013

Nieuw Zeeland

09 Februari 2011 - 24 Juli 2011

Stage Ghana

Landen bezocht: