November - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Nadine Hoogen - WaarBenJij.nu November - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Nadine Hoogen - WaarBenJij.nu

November

Blijf op de hoogte en volg Nadine

28 Oktober 2013 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hai allemaal,

Het is November en term 4 (de laatste ) is dan eindelijk begonnen. Het loopt nog steeds lekker en deze term gaan we ook met de kinderen op kamp! Het zijn maar twee daagjes maar degene die mij een beetje kennen weten dat ik me al flink zorgen maak over de nacht... Kan nog interessant worden....

Ik ben laatst voor het eerst in mijn leven naar de paardenraces geweest. Was erg grappig. Ik was met collega's en we hadden een hoedjeswedstrijd. (blijkbaar normaal om een hoedje te dragen met de paardenraces.) Helaas kwam ik van de zwemles af dus had ik geen hoedje bij me, maar het was toch vermakelijk om te zien dat leraren overal hetzelfde zijn. Overal zelfgeknutselde hoedjes van oude ijsbakjes en wc rolletjes, en de prijs was alcohol. (werkelijk altijd hetzelfde: creatief maar dol op drank ;)
Ik heb nog wat gewed op een aantal paarden, maar verrassend genoeg werkte mijn tactiek van het uitzoeken van de leukste naam niet zo goed en ben ik er voornamelijk geld op verloren :p

Verder ben ik naar de rugby gegaan in Dunedin. 'The allblacks' tegen 'the wallabies' (NZ tegen Australië) Dat was in 1 woord GEWELDIG! Ik had de kaartjes al een tijd geleden gekocht en was vervolgens helemaal vergeten dat ik ook ergens moest slapen. Toen ik me dat besefte, waren alle plekken in Dunedin al helemaal volgeboekt! Ik in paniek op couchsurfing gekeken en daar niet echt een slaapplek gevonden, maar wel een Canadees die hetzelfde probleem had. Samen besloten we dat we dan maar een kampeerplek zouden boeken en in een tentje zouden overnachten. Zo gezegd zo gedaan, ik een goedkoop tentje gekocht (ik heb er straks toch eentje nodig voor het festival) en met de bus naar Dunedin gegaan. Daar Brett ontmoet en met z'n tweeën door naar het holidaypark. Tentje opgezet en vervolgens de omgeving een beetje ontdekt. Ik wilde graag naar het strand en het park lag aan het strand dus dat kwam mooi uit. Wij zoeken, zoeken, zoeken, maar Brett zijn navigatiekwaliteiten bleken al net zo abominabel als de mijne :( Eindelijk het pas gevonden, komen we aan bij een hek met een slot erop. Brett moest natuurlijk stoer doen dat hij dat allemaal wel kon dus hij klimt over dat hek (kwam een beetje manipulatie van mijn kant aan te pas, maar ik wou erg graag naar dat strand). Eenmaal op dat strand lekker gekletst en met de voetjes in de zee gestaan want het water was veeeel te koud om een stukje te gaan zwemmen. (antartica stroom enzo)

Rond 17.00 naar de stad gegaan. Daar wat biertjes gedronken en vervolgens in licht bechonken toestand een groep mensen met wie Brett had afgesproken opgezocht en met hen op weg gegaan naar de rugby. Ik zat totaal ergens anders dan hen, dus ik haakte al snel af (ik had betere kaartjes mhuahua). De rugby was geweldig, de haka was super, het was een geweldige wedstrijd en door mijn lessen bij Simon begreep ik het ook nog redelijk. Met al mijn vragen kon ik bij twee knotsgekke veertigers terecht die naast me zaten, waarvan er eentje wel interesse in me had. Ik liet het allemaal maar begaan en liet ze lekker kletsen terwijl ze bier voor me haalden en me telkens meevroegen naar hun boot.
Na de wedstrijd er snel vandoor gegaan en Brett weer opgezocht. Die had zijn groepje inmiddels gedumpt omdat ze een beetje raar waren en toen zijn we samen de stad weer ingegaan. Na een paar biertjes een taxi gepakt en naar de tent gegaan.

En nu komt hetgeen waar jullie op zitten te wachten, de reden waarom je door bent blijven lezen en tevens de anticlimax van de avond....
Brett was heel aardig maar er was totaal geen klik. (en ga nu niet doen alsof je je dat niet afvroeg, want ik ken mijn vrienden goed genoeg :-P
Hij was een beetje dom want hij was zijn slaapzak vergeten (of heel erg slim, wie zal het zeggen) maar ik kon hem niet zomaar laten liggen. Dus ik heb de mijne open geritst en we hebben daar de hele nacht naast elkaar liggen kou lijden met drie lagen kleding aan en als hij dan in slaap viel, begon hij te snurken. Het was verschrikkelijk....

Hij moest gelukkig om 6 uur sochtends weg, dus zo gauw hij weg was heb ik die slaapzak weer dichtgeritst en heerlijk liggen pitten. Mijn bus vertrok pas om 17.00 dus de rest van de dag een beetje rondgelopen in Dunedin en een groot deel van de dag heerlijk in de Starbucks zitten lezen. (het was sh*tweer). Om 17.00 uur naar huis gegaan met de bus en de buschauffeur overgehaald om een klein omweggetje te maken zodat ik niet om 11 uur savonds alleen naar mijn fiets hoefde te lopen. (dat kan allemaal hier in nz)
Al met al een geweldig weekend!

En daarmee sluit ik gelijk af want ik heb alweer veel te lang gekletst. Ik zal binnenkort wat begeleidende foto's bij dit verhaal zetten.

Kus Nadine






  • 28 Oktober 2013 - 13:57

    Lana:

    heey nadine,

    zo te lezen gaat het goed met je en hoop ik dat je het erg naar je zin hebt.
    wanneer ben je weer in breda :) en kom je dan even bij kletsen in het malle theater??

    veel plezier op het kamp en werkse ;) !!
    xxx

  • 28 Oktober 2013 - 20:23

    Ellen:

    leuk om je verhaal te lezen!
    veel plezier!!!!!!! liefs ellen

  • 30 Oktober 2013 - 20:43

    Sjoske:

    Jeetje wat moest ik lachen om je tent verhaal... ;)
    Enjoy meske!! :)
    Kus kus!!

  • 04 November 2013 - 21:28

    Eveline:

    yesssssss leuk!! om eindelijk wat over mn nichtje te lezen.. xxxxxxxxxxxxxxxx

  • 12 November 2013 - 12:49

    Sonita:

    Heel lulverhaal op Facebook zitten typen, kan ik hier gewoon lezen hoe het met je gaat en wat je allemaal doet! Super gaaf! En leuk verhaal trouwens, want ik vroeg het me inderdaad af! Haha x Sonita

  • 12 November 2013 - 22:43

    Nadine:

    Hi allemaal!

    Ik kom rond 18 augustus weer terug naar huis. Een weekje voordat het nieuwe schooljaar in Nederland start.
    En ja lana, ik kom dan zeker langs het malle theater zo gauw het seizoen weer is begonnen :)
    Sonita en Eveline, superleuk om wat van jullie te horen! Leuk dat iedereen mijn blog leuk vind :) Wordt ik helemaal blij van! Ik zal binnenkort weer eens een nieuw verhaaltje posten.

    xxxxnadine

  • 14 November 2013 - 19:17

    Jeanine:

    Woooooow 18 augustus pas?
    Ik had niet verwacht dat je zo lang weg zou blijven!
    Hoorde van Sebas dat het goed met je gaat en de strijd tegen de kilo's aan het overwinnen bent. Wat goed zeg, ben trots op je!
    Tot gauw sis, heel veel plezier en succes daar xxx

  • 26 December 2013 - 14:58

    Oma Hartman:


    Ik hoop dat je dit nu wel lees ,ik heb al meer een email gestuurd maar ik geloof niet dat die ooit is aan
    gekomen het is op deze manier wel erg leuk om op te zien hoe je daar leef.

    Nadine het allerbeste en hou je taai
    Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

Nadine

Actief sinds 09 Juli 2010
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 13998

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 18 Augustus 2014

Rondreis Azie

12 Maart 2013 - 01 Februari 2013

Nieuw Zeeland

09 Februari 2011 - 24 Juli 2011

Stage Ghana

Landen bezocht: