spring is here! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Nadine Hoogen - WaarBenJij.nu spring is here! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Nadine Hoogen - WaarBenJij.nu

spring is here!

Blijf op de hoogte en volg Nadine

15 September 2013 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Jaja, jullie horen het goed :) LENTE!

Heb erg in dubio gezeten of ik wel iets zou schrijven, maar 1 keer per maand is de norm, dus hier komt ie....

Afgelopen tijd heeft weer volop in het thema van werk gestaan. Op de Nederlandse school gaat alles prima. Op woensdag hebben Myrinne en ik besloten de boel om te gooien en zijn we nu de musical 'sneeuwwitje' aan het oefenen. Hierdoor maken de kinderen heel wat minder werkbladen en spreken ze meer Nederlands. Ik heb in dit geweldige plan de glansrijke rol van opperdwerg op me genomen, waardoor ik niet alleen mijn eigen tekst moet kennen, maar ook die van alle andere dwergen. De andere dwergen worden gespeeld door mijn kleutertjes en ze vergeten nog wel eens wat ze ook alweer moesten zeggen. (of ze zijn afgeleid door 'something shiny'... je weet het nooit)
Het gaat in ieder geval goed en binnenkort gaan we de musical opvoeren voor de ouders en de Nederlandse society. Ben benieuwd!

Op Ferndale gaat het ook grotendeels als vanouds. Het is nog steeds erg leuk. Na een hoop gezeur tegen Hamisch ben ik nu eindelijk bezig aan de cursus 'team teach' die je leert hoe je om moet gaan met agressie bij de kinderen. Best handig, want afgelopen vrijdag ging 1 van mijn studenten nog tekeer en heeft hij 1 van mijn collega's gebeten. Oeps!
De eerste van de twee middagen heb ik dus zaterdag gevolgd en het was erg interessant. Het grootste gedeelte gaat over hoe je met kinderen om moet gaan die af kunnen gaan. Hoe praat je met ze, let op je lichaamshouding, personal space enzovoort. Daarna kregen we een aantal grepen om kinderen die al agressief zijn te beschermen voor zichzelf, jezelf en anderen. Het was een relaxte en grappige middag. Ik deed mijn oefeningen samen met Nikki, de vrouw van Hamisch en we hebben erg gelachen. Omdat je de ander moet aanvallen zoals onze kinderen dat doen, maar dan in slowmotion om te oefenen, kreeg ik op een gegeven moment het gevoel dat we aan het trainen waren voor een zombie apocalyps ipv een aanval van een kind. Toch heb ik er zeker wat van opgestoken en kijk ik uit naar volgende week voor deel twee.

Verder hebben mijn collega's het op zich genomen om mij Christchurch te laten zien met de kinderen. Wij zijn dus al een paar keer weg gegaan met de kinderen onder de noemer: 'show the tourist'. De kinderen moeten hiermee met de bus gaan (zelf betalen) en vervolgens mij verschillende plekken laten zien. Is erg grappig en ik zal wat foto's erop zetten om het idee weer te geven.

Over twee weekjes is het alweer vakantie hier, dus ik ben weer druk aan het bedenken wat ik ga doen. Naast vakantieplannen heb ik ook op wat baantjes gesolliciteerd dus het is nog even afwachten wat ik ga doen.

Verder ga ik verhuizen! Kate (huisgenootje) heeft besloten om met haar vriend samen te gaan wonen. Daardoor heeft onze landlord besloten om ons huis te verkopen. Kate vond dat sneu en heeft tegen haar vriend gezegd: ik wil best met je samenwonen, maar Nadine moet een plekje hebben om te wonen! Die zei daarop gelijk, gezellig dan komt ze erbij. Ik ga dus met een stelletje samenwonen, maar het is maar voor drie maandjes en dan is mijn NZ avontuur alweer bijna voorbij! Gaat ongelooflijk snel, dus ik ga er nog flink van genieten. Over een paar weekjes komt mijn allblacks wedstrijd eraan (rugby) dus daar kijk ik erg naar uit. Verder gaan we een hoop weekendjes weg om de omgeving te ontdekken.

Ik ga weer stoppen, ik wens jullie allemaal een mooie herfst :)

Dikke kus Nadine



  • 20 September 2013 - 10:20

    Luciënne:

    Hee meid,

    Leuk verhaal weer! Het klinkt nog steeds als een leuk en mooi avontuur.
    Bizar dat over 3 maanden je avontuur er weer op zit. De tijd vliegt echt!
    Je cadeau voor Elke is ook goed in de smaak gevallen. We hebben er allemaal heel hard om moeten lachen.
    Zo was je er toch een beetje bij.

    Verder bedankt voor het wensen van een mooie herfst. Na een paar zonnige dagen in Barcelona is het hier in kikkerlandje Nederland koud, nat en relatief vroeg donker. Ach ja, kaarsjes aan & met een dekentje op de bank heeft ook zo z'n charmes.

    Geniet ze!

    Luciënne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

Nadine

Actief sinds 09 Juli 2010
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 13998

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 18 Augustus 2014

Rondreis Azie

12 Maart 2013 - 01 Februari 2013

Nieuw Zeeland

09 Februari 2011 - 24 Juli 2011

Stage Ghana

Landen bezocht: