Eerste dagen - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Nadine Hoogen - WaarBenJij.nu Eerste dagen - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Nadine Hoogen - WaarBenJij.nu

Eerste dagen

Blijf op de hoogte en volg Nadine

17 Maart 2013 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hoi allemaal,

De eerste dagen zitten er nu alweer op, dus ik dacht, laat ik goed beginnen met een reisverslagje.
Ik zal bij het begin beginnen. De reis hiernaartoe verliep prima. Maart is blijkbaar niet echt een piekmaand dus het vliegtuig van Singapore airlines was halfleeg. Zo leeg dat ik dus drie stoelen voor mezelf had waar ik dan ook dankbaar gebruik van heb gemaakt. De stewards en stewardessen kwamen zo vaak naar me toe met snacks en maaltijden dat ik me begon af te vragen of ik dit over me afriep, maar gelukkig was dit voor het het vliegtuig het geval.

Na 12 uur vliegen aangekomen in Singapore. Hier snel een computer opgezocht, want zoals sommigen wisten, had ik nog steeds geen visum. En ja!Hij is binnen. Nu moest ik nog een printer zien te vinden. Hier en daar rondgevraagd, maar niemand wist waar ik zo'n papierspuger zou moeten zijn. Uiteindelijk al mijn charmes in de strijd gegooid bij het transfer hotel (daar stond een zwarte jongen en nee, ik ben het nog niet verleerd) en van hem mocht ik wel even in het kantoortje mijn spulletjes uitprinten.

Nog even met een bustour Singapore in geweest, maar dat was niet zo boeiend. Op het vliegveld zelf geslapen, gegeten, een voetmassage gedaan en nog wat geslapen en toen was het alweer tijd om te vertrekken.
Na 10 uur in Christchurch aangekomen en daar gelijk Yvonne ontmoet, de voorzitter van de Nederlandse school. Een ontzettend aardige vrouw bij wie ik een nachtje mocht komen slapen. Zij en haar man Frank zijn hier 11 jaar geleden komen wonen en zij is vanaf het begin betrokken geweest bij het opzetten van de Nederlandse school. Haar twee zoontjes zitten daar ook op. Ik werd gelijk met open armen in het gezin ontvangen en Frank heeft me al gelijk een deel van de stad laten zien. Hij liet ook zien op welke plekken de stad nog niet gerestaureerd is en dat is nog op best veel plekken. Overal nog ingestorte gebouwen en lege plekken waar nog iets gebouwd moest worden. Een deel van de binnenstad is nog niet eens begaanbaar. Die avond lag ik al om 20.00 te slapen.

De volgende dag met Frank even naar de supermarkt gereden die het dichtst bij mijn huis is. Ze hebben hier in de supermarkt overal sushi! Hoera! Ik wist dat dit mijn land was! voor niet teveel geld kun je een bakje sushi als lunch halen en dat hebben we dan ook gelijk gedaan. Daarna naar mijn nieuwe huisje gereden. Het ziet er allemaal top uit, mooi schoon en leuke buurt. s'Avonds vroegen Yvonne en Frank me mee naar een Bbq van NL vrienden. En dan zit je zo weer tussen de Nederlanders.
s'Avonds heb ik mijn huisgenoten leren kennen, wederom erg leuke mensen. Wijntje gedronken en rond 10 uur naar bed gegaan. Ik heb eerlijk gezegd niet veel last van een jetlag. Ik was alleen de eerste dag moe wat nogal logisch is, maar van misselijkheid en verdere vermoeidheid geen sprake. Ik ben gewoon gemaakt voor het reizen :)

De volgende dag hadden Yvonne en Frank me meegevraagd naar Castle Hill. Dat is een gebied anderhalf uurtje hiervandaan waar andere vrienden van hen zaten. Was erg leuk en het is sowieso leuk om al die nieuwe mensen te leren kennen. De natuur is erg mooi hier en ik zal snel wat foto's op het web zetten :) Ze lieten me ook 'the giant donut' zien wat, zoals de naam al doet voorspellen, niet veel meer is dan een grote plastic donut. Wel grappig, ik ben er samen met 1 van de kinderen opgeklommen en hebben wat foto's gemaakt.

En dan zijn we bij vandaag.. Simon (1 van de huisgenoten) heeft me meegenomen op een klein tourtje door Christchurch en heeft me gelijk laten zien waar een leuke bar is en waar je geld kunt pinnen. Verder even naar Sumner gereden en wat achtergrond info gehoord over Christchurch.

En dat was het zo'n beetje... Zoals jullie horen heb ik het nog prima naar mijn zin, is iedereen erg aardig en behulpzaam en red ik me wel. Ik ga zo ff verdwalen (wandelen) en vanavond misschien verder zoeken naar een extra baantje. Morgen begin ik bij de school, ik ben erg benieuwd!

Groetjes!



  • 26 Maart 2013 - 13:28

    Ellen:

    Hoi Nadine!

    Geweldig om te horen dat je op reis bent.
    Geerlijk, genieten en prachtige ervaringen op doen.
    Eerste foto ziet er ook goed uit trouwens.

    Ik blijf je volgen en heel veel plezier de komende tijd!

    Liefs Ellen

  • 02 April 2013 - 13:07

    Irene:

    Dat klinkt als een warm welkom! Super dat je nieuw huisje bevalt en je leuke huisgenoten hebt. De foto's en temperatuur maken het helemaal af ;)
    Geniet ervan en houd ons maar een beetje op de hoogte!
    Groetjes, xx Irene

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

Nadine

Actief sinds 09 Juli 2010
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 13998

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 18 Augustus 2014

Rondreis Azie

12 Maart 2013 - 01 Februari 2013

Nieuw Zeeland

09 Februari 2011 - 24 Juli 2011

Stage Ghana

Landen bezocht: