Loving the kiwi life! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Nadine Hoogen - WaarBenJij.nu Loving the kiwi life! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Nadine Hoogen - WaarBenJij.nu

Loving the kiwi life!

Blijf op de hoogte en volg Nadine

01 April 2013 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hoi allemaal,

Er gebeurt hier zoveel in zo'n korte tijd, dat ik maar weer een verslagje plaats. (hopelijk blijf ik het vol houden, zou leuk zijn)

Eerst de school. Gaat allemaal goed. Ik heb op maandag en woensdag een groep kinderen. Op maandag zijn het kinderen die allemaal redelijk NL spreken en op woensdag kinderen de voornamelijk Engels spreken. Lessen worden gegeven met behulp van een methode en ik ben (zeker op woensdag) vooral bezig met de kleinsten. Het is erg leuk en best uitdagend omdat alle kinderen op zulke verschillende niveaus zitten. Daarnaast ben ik bezig met les op afstand, wat nog niet zoveel is op het moment omdat ik zit te wachten op de mensen van stichting NOB die me gingen helpen.We zullen het allemaal wel zien :)

Daarnaast hadden we een paasfeest georganiseerd een week voor pasen en ik mocht daarbij de hele dag schminken. Was best wel grappig, ook al sloegen sommige schmink creaties werkelijk nergens op.(ik wil batman zijn! en het enige waar ik aan bleef denken was het symbool voor bacardi...oeps) Iedereen was er best over te spreken, dus ze zullen wel niet zoveel gewend zijn haha

Verder was ik uitgenodigd voor een feestje door een meisje dat ik laatst voor het eerst heb ontmoet via datzelfde paasfeest en dat is goed bevallen. Toen ik binnenkwam hadden ze net een keg (een vat met 1 of andere mix erin van wodka en sinas) gehaald van 100 liter. Daarnaast nog heel veel bier. Dus ik sta daar binnen met mijn biertje en ik wordt gelijk uitgenodigd voor twee Nieuw-Zeelandse tradities (die ik alleen ken van de Amerikaanse televisie, maar goed) namelijk beerpong en een kegstand. Voor wie Beerpong niet kent, ik heb 10 bekertjes voor me staan en de ander heeft 10 bekertjes en ik probeer daar een pingpongballetje in te werpen. Als ik het balletje in zijn bekertje gooi, moet hij dat bekertje leegdrinken. Daar zitten dan nog 100 achterlijke regels aan vast die ze volgens mij ter plekke verzinnen en dan heb je beerpong! Was erg leuk eigenlijk, maar om mezelf niet teveel te beschamen heb ik het maar niet de hele avond gespeeld. (zelfbescherming tegen katers zullen we maar zeggen) Daarnaast moest ik dus een kegstand doen waarbij je je handen op het vat zet, twee mensen je benen omhoog tillen, jij die slang waar dat ranzige spul uitkomt in je mond krijgt en een paar slokken drinkt tot je er genoeg van hebt. (wat bij mij al snel het geval was, want het smaakt redelijk chemisch)

Ik heb daar maar 1 woord voor... gatver.... Eerst moet je dan dat vieze spul drinken en daarna komt het er via je neus weer uit. (gravity sucks) Iedereen lachen natuurlijk, maar het respect was inmiddels verdiend en ik heb verder een hele gezellige avond gehad met een paar biertjes. (niet te gek gedaan, moest er de volgende morgen weer vroeg uit) Een aantal complimentjes ontvangen waardoor het schaamrood op mijn kaken kwam te staan en een hele hoop hele aardige mensen ontmoet.

De volgende dag volgde de anticlimax van de eeuw want Simon wilde ons een NZ 'sport' laten zien, namelijk bouls. Is niet hetzelfde als jue de boules, maar lijkt er wel op. Je hebt vier ballen die aan 1 kant meer gewicht hebben dan aan de andere kant zodat ze altijd in een boogje lopen. Je gooit een balletje op en daar moet je zo dicht mogelijk tegenaan komen (jaja, zien jullie de overeenkomsten al?) alleen moet je ongeveer drie meter verderop mikken omdat die gekke bal in dat boogje loopt. Simons buurman was de begeleidende bejaarde (wederom een overeenkomst, dit is een redelijk grijze sport) en die opende speciaal voor ons het bouls veld en legde alles aan ons uit. Hij vond het erg leuk om zijn spel te leren aan drie jonge meiden (Kate, Anne en ik) die ook nog eens half Europa vertegenwoordigden (Duitsland, Frankrijk en Nederland). Simon en ik wonnen het spel uiteindelijk (voornamelijk dankzij Simon, maar dat hoef ik niet uit te leggen natuurlijk)

Daarna naar yoga gegaan (ja, ik ben tegenwoordig yoga aan het leren) met Kate. Is erg leuk, het enige nadeel is dat het Yin yoga is en dat je daar geen pijn bij mag hebben. Die man zegt dus de hele tijd dat, als het pijn doet, je in een andere positie moet gaan liggen. Dat geeft mij vervolgens twee opties: of ik besluit dat ik de hele tijd plat op mijn rug wacht tot de les voorbij is, of ik doe net alsof alles helemaal geen zeer doet terwijl ik dus verga van de pijn... Hopelijk wordt ik ooit net zo flexibel als de rubberen Aziaten die ook in die les zitten, maar als ik aan het eind van het jaar mijn tenen aan kan raken ben ik eigenlijk ook best tevreden...

En tot slot mijn verjaardag, want zoals jullie weten, werd ik vandaag 25 jaar. Mijn huisgenoten vonden niet dat dit zomaar voorbij kon gaan dus hadden ze een bbq georganiseerd voor ondergetekende. Was erg leuk, lekker gegeten, wijntjes gedronken en in het zonnetje gezeten. (want ja, jongens, ook al is het herfst, sinds ik hier ben is het aan 1 stuk door zonnig en 25 graden)

En met die Bazinga sluit ik af, want het is alweer tijd om naar bed te gaan en ik heb veel meer getypt dan ik van plan was.... Ik spreek jullie allemaal vast en zeker snel!

xxxx

  • 01 April 2013 - 13:04

    Sabrina:

    Hee chickie!!
    Nogmaals gefeliciteerd! Super leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Zo te horen heb je het ook wel getroffen met een paar hele lieve huisgenootjes! Top! Heb je naast het werken op school ook nog een ander bijbaantje gevonden?
    En alweer je tweede reisverslag... goed bezig ;) Het wordt gewaardeerd hier in Nederland, dus keep up the good work :P haha... Ik zal binnenkort ook eens een mailtje sturen om je op de hoogte te houden wat hier allemaal gebeurd. De bowling soap gaat nl. gewoon door ;P hihi...
    Meis, geniet lekker van je tijd daar en het lekkere weer (jaloers!! hier is het nog steeds winters weer :S)! Ik heb helaas nog steeds de jackpot niet gewonnen, dus een tripje naar Nieuw-Zeeland zit er nog niet in. Ik blijf mn best doen ;)
    Kussies Sab

  • 02 April 2013 - 09:20

    Ellen:

    Gefeliciteerd met je verjaardag!
    Dit heb je zo beeldend verteld, foto's zijn niet nodig.
    Geniet van de yoga

  • 12 April 2013 - 14:59

    Toeboe:

    Hee Nadine

    Nadia had verteld dat je een reisverslag bijhoudt
    super om te lezen dat het zo goed met je gaat
    groetjes

    Toeboe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

Nadine

Actief sinds 09 Juli 2010
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 13998

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 18 Augustus 2014

Rondreis Azie

12 Maart 2013 - 01 Februari 2013

Nieuw Zeeland

09 Februari 2011 - 24 Juli 2011

Stage Ghana

Landen bezocht: